Haïti-élections : Dumarsais Siméus toujours dans la course

Post Reply
Michel Nau_

Haiti-élections : Dumarsais Siméus toujours dans la course

Post by Michel Nau_ » Sun Nov 06, 2005 6:08 pm

POLITIQUE
Haiti-élections : Dumarsais Siméus toujours dans la course appelle au départ des dirigeants actuels
Posté le 6 novembre 2005

Le riche homme d'affaires américano-haitien Dumarsais Siméus dont la présence, contestée par le gouvernement, dans la course à la présidence a été autorisée par la Cour de Cassation, a appelé au départ des dirigeants du gouvernement de transition.

« J'irai jusqu'au bout dans la course à la présidence d'Haiti », a déclaré Dumarsais Siméus dans un entretien accordé à Haiti Press Network. L'homme d'affaire qui a publiquement reconnu détenir un passeport américain, revendique néanmoins sa citoyenneté haitienne. « Je suis de père et de mère haitiens, mes grands parents sont haitiens d'origine et mes aieux ont fait la guerre de l'indépendance avec Dessalines un héros de
l'indépendance haitienne », répond Siméus à ses détracteurs.

Le candidat, dont le nom figurait toujours sur la liste des prétendants au fauteuil présidentiel, s'appuie sur la décision de la Cour de Cassation pour critiquer la mesure du gouvernement de mettre sur pied une commission interministérielle de vérification des nationalités des candidats.

« Ces gens occupent le pouvoir exécutif illégalement, maintenant ils s'approprient le pouvoir législatif et veulent contrôler la justice », note Siméus qui refuse de se soumettre aux injonctions du gouvernement demandant aux candidats de remplir un formulaire sur leur nationalité.

Le président provisoire Boniface Alexandre et le Premier ministre Gérard Latortue se sont engagés à faire respecter la constitution qui interdit la présence d'étranger dans les postes électifs.

« Comment pourrais-je me soumettre à quelque chose qui n'est ni constitutionnel ni légal. La Cour de Cassat
ion qui est la seule institution constitutionnelle dans le pays a tranché c'est fini », a martelé Siméus. « Il n'est pas question que j'abandonne la course avec un arrêt de la plus haute instance de justice en ma faveur », a-t-il ajouté.

Dumarsais Siméus va jusqu'à proposer deux options dans la crise actuelle que les dirigeants ont eux-mêmes provoqué, selon lui. Première option : « Siméus va aux élections et Siméus va gagner au nom du peuple ». La deuxième option en parallèle : « Je souhaiterais qu'entre temps on mette ces gens à la porte », ajoutant « je suis sérieux, je suis très sérieux la-dessus ».

L'homme d'affaires qui vit au Texas, où il a fait fortune dans l'alimentation, est entré dans la course à la présidence à la demande de plusieurs groupes d'Haitiens qui supportent financièrement sa campagne, a-t-il expliqué.

Il a en ce sens catégoriquement dé
menti les rumeurs faisant croire que sa campagne serait financée par le gouverneur de la Floride Jeb Bush le frère de l'actuel président George Bush. « Je ne dépense pas mon propre argent dans la campagne. Ce serait acheter la présidence », a-t-il soutenu.

« Je suis venu pour gagner ces élections et changer la vie des Haitiens », a promis Siméus qui se vante de ses qualités de gestionnaire.

« Je sais écouter les gens qui m'entourent, j'ai appris à gérer beaucoup de ressources humaines, j'ai une grande expérience dans les affaires, je suis qualifié pour ce poste », a déclaré Dumarsais Siméus qui est très critique envers les dirigeants actuels, « des corrompus qui empêchent au peuple de manger ».

Sans vouloirs aller dans les détails, Dumarsais Siméus a promis de lancer le pays sur les voies du développement et du progrès en incitant des investisseurs étrangers à venir dans
le pays afin de créer des emplois et améliorer la qualité de vie des Haitiens.

« Il faut un gestionnaire pour redresser ce pays car l'enjeu aujourd'hui c'est de réduire sinon éliminer la misère, le peuple souffre trop», a-t-il conclu.

KEN/HPN

admin
Site Admin

Post by admin » Sun Nov 06, 2005 9:34 pm

« Je souhaiterais qu'entre temps on mette ces gens à la porte », ???????????????????????????????????????

Gelin_

Post by Gelin_ » Tue Nov 08, 2005 10:04 am

[quote]...Comment pourrais-je me soumettre à quelque chose qui n'est ni constitutionnel ni légal...[/quote]
Le problème central de la nation est exprimé dans ces lignes. Siméus fait appel à la loi, une loi qu'apparemment il n'est lui-même pas disposé à respecter. Et il n'est pas seul dans sa danse. Aussi longtemps que cette logique ou cette mentalité d'exception persistera, l'exclusion économique et sociale persistera jusqu'à ce que tout soit irrédiablement perdu.

gelin

T-dodo

Post by T-dodo » Tue Nov 08, 2005 8:22 pm

[quote]Aussi longtemps que cette logique ou cette mentalité d'exception persistera, l'exclusion économique et sociale persistera jusqu'à ce que tout soit irrédiablement perdu.[/quote]

Quels sont les critères d'indication que tout soit irremediablement perdu? D'après beaucoup, il l'est déjà!

Gelin_

Post by Gelin_ » Wed Nov 09, 2005 5:45 pm

Je pensais à la dégradation écologique sans frein qui finira un jour par rendre la vie humaine carrément impossible sur le territoire. Si nous arrivons à ce point (de non-retour?), alors il ne sera plus question de faire de la politique à cause de la destruction complète de l'espace physique.

Certainement il y a une perte énorme pour la nation en matière de souverainete et autres....mais Haiti peut toujours revivre si les Haitiens rendent possible ce reveil. Par contre, si le pays entier devient un désert, je ne vois pas comment le peuple pourra s'en sortir surtout avec l'attitude arrogante de ces nombreux sauveurs auto-proclamés.

gelin

Leonel JB

Post by Leonel JB » Fri Dec 09, 2005 3:55 am

Cour de Cassation sa se on cour de ...+2 without the assation. Excuse my French.
They are ready to jump on Simeus case. What about a simple one, Father Jean-Juste?
He is in jail illegally.-
He is a potential candidate. Am I asking too much?
Tout DiktatE sa yo ki lE ya sispann fE magouy?
AfE Simeus lan, mwen te bay opinion m. Konstitisyon an klE. Ni pou prezidan, ni pou prmye minis. PetEt, aprE senkan, ni mwen ni Sisi ap kapab Prezidan ou premye Minis...
Kounye a, Diaspo pa ladan l.-
Peace,
leonel

T-dodo

Post by T-dodo » Fri Dec 09, 2005 3:08 pm

Leonel,

Si m konprann byen, Konstitisyon an bezwn Cour de Cassation menn jan Cour de Cassation an bezwen konstitisyon an. Anpil lan nou jwe jwèt politisyen an Ayiti lè nou defann Konstitisyon an. Se yon eskiz li ye pou yo pou yo ka abouti a anbisyon politik yo. Lè yo pa bezwen, tankou lè yo te bezwen debarase yo de Aristide, yo pat panse li te enpòtan pou defann li.

Mwen konprann e mwen dakò avè nou sou proteksyon kontitisyon an, eksepte ke nou lan yon sitiyasyon non-konstitisyonel ki merite nou teni kont de sa, daprè mwen. Mwen pa konnen ki pati ki gen rezon lè ou gade konsekans alavni pou peyi a. Sepandan, si Cour de Cassation pa la pou entèprete e pwoteje konstitisyon an, ou pa gen enstitisyon e ki moun ki bra l pwoteje konstitisyon an. Eske ou pra l fè konfians chak administrasyon ki opouwa, tankou Latortue fenk fè avèk komisyon sou de nasyonalite an, pou pwoteje konstitisyon an? Pou mwen menm li ka pi enpòtan pou fè respekte
otorite Cour de Cassation an olie ke chak ayisyen a p entèprete konstitisyon jan ki suiv pozisyon politik li.

San pwoteksyon, konstitisyon an ka pa vo anyen. Ou ka change moun ki lan Cour de Cassation de fason ke yo respekte lalwa kom sa sedwa. Men si ou retire otorite li, ou fè konstitisyon plis domaj.

Leonel JB

Post by Leonel JB » Sat Dec 10, 2005 3:19 am

Wi JM, mwen dakO avEw on ti kras. MEn, for mwen di w. Mwentwouve li bizar, pou on nEg konkou Simeus. Ki itilize konstitisyon an. Ki mete kandidati l pou prezidan san li pa li l ou dimwen respekte l.
Si yo pa tap iti lize konstitisyon an, pa tap gen eleksyon. On neg tae ka vinn ak tout jandam ak gad kO l pou pran pouvwa a. Kidonk, yo itilize amandman nan papie ke yo pa vle respekte a. Bagay sa, menm si Simeus te papa m, mwen tap di l, ou pa bezwen ap kouri konsa. Pran san w. Nan senk an, wap kapab vinn prezidan. Se on bagay ki trE simp.
Tounen, sou kou de kasasyon an menm, nEg yo nan magouy. KOman w ta vle pou neg yo kita sipoze fE respekte konstitisyon an. Neg ki tout job yo se veye e entEprete konstitisyon. Tandiske, neg yo kite on ti novis konkou m ki ka wE ke nan atik 135 sim pa twonpe m, li di,
Pou on eleman Prezidan, fOk li Ayisyen san renonse NASIONALITE l. FOk li viv an Ayiti pandan Senk an. FOK li gen adrEss an Ayiti pou senk an
(permanent adress, not PO Box).
Sa aplike pou Prezidan ak Premye Minis. Menm si yo genyen on paket LAJAN.-
Mwen mansyone lajan an, paske li klE ke si m te aplike pou Prezidan, menm si mwen te meet requirements yo, nEg yo pa tap goumen pou mwen konsa.
CHERS HAITIENS,
Li lE, pou on seri de nEg gen entegrite, pudE, ak santiman. Sa vle di pou lajan pa fE yo vire soudo. Le sa, na gen on Ayiti cheri tout bon vre. LE sa, lE ma l peye enpo lokatif mwen, si bill la se 100 dolla. Mwen pa oblige bay anploiye a 70. LE sa, mwen pa bezwen bay Polis la 40 dolla apre on kontravansyon. Le sa, mwen pap gen spesial atansyon lE m dEyE nan on ligne kap tann.
Nou ka panse bagay sa yo pa konekte. Men, yo trE enpOtan. Ayiti, ap reyelman mache dan la dwati.
TOut moun se moun, Simeus pa pi moun!
An nou kOmanse pa le komansman. KONSTITISYON an pale, an kOmanse respekte l. Nou pap swiv le pase, oudimwen itilize tout kadejak dap piyanp ki fE sou DNA, baz bon jan papie ke gran papa nou bay vi yo pou yo kite pou nou.
r
Ekzanp, mwen pa sonje ki agency ki kontrole afE bank Ozetazini. Men, si gen on ansyen direktE bank te konn fE magou. FE kout plim, pou l te pwofite de li. Byen ke li gen on standa, on lwa li te sipoze swiv. Men li pa fE l.
Sa pa vle di, ke mwen menm kOm on new prezidan, mwen pwal swiv ex prezidan sa. E pi pou m di, ebyen lwa (Federal reserve,perhaps, I am not sure) a pa aplikab. Paske yo vyole tout tan. Kidonk, se yon ti papie ke Fed Reserve te ekri. Mwen pa vle al pi lwen, men m kwE nou wE sa m te vle di an?
M pa konn si analoji an se menm. Men li trE pre...
JM, ban m sa w panse? Mwen toujou ap aprann nan inivEsite sa.
leonel

T-dodo

Post by T-dodo » Mon Dec 12, 2005 7:35 am

Leonel e Serge,

Mwen li repons nou an, e mwen konprann anpil bagay nou di. Mwen pa ka reponn nou kounnye a, men m pral fè li osito m kapab. Eskize m pou reta a. Onè e respè!

T-dodo

Post by T-dodo » Sun Jan 15, 2006 9:56 am

Leonel e Serge

Kanmarad, na p eskize mwen pou reta mwen pran pou m reponn nou. Se pa respè non mwen pa genyen pou nou. Men, sitiyasyon mwen te yon ti jan difisil pandan mwa desanm lan.

Leonel, pou afè Simeus lan, mwen twouve ou yon tijan twò sevè avè l. Ou ekri :

[quote]Wi JM, mwen dakO avEw on ti kras. MEn, for mwen di w. Mwentwouve li bizar, pou on nEg konkou Simeus. Ki itilize konstitisyon an. Ki mete kandidati l pou prezidan san li pa li l ou dimwen respekte l.
Si yo pa tap iti lize konstitisyon an, pa tap gen eleksyon. On neg tae ka vinn ak tout jandam ak gad kO l pou pran pouvwa a. Kidonk, yo itilize amandman nan papie ke yo pa vle respekte a. Bagay sa, menm si Simeus te papa m, mwen tap di l, ou pa bezwen ap kouri konsa. Pran san w. Nan senk an, wap kapab vinn prezidan. Se on bagay ki trE simp. [/quote]

Mwen pa konn Simeus. Men, mwen sipoze ke se pa li, misye pa
li kontitisyon an. Men, plito, kom mwenmen m, li panse ke konstitisyon te desann pantalon l ak vye atik sa yo li mete pou Ayisyen ka p viv aletranje yo. Kanta pou afè tann senk an an, gen moun, sitou lan biznis, "ki pa renmen mete pou demen sa yo ka fè jodi an." Dayè, gen tèlman ayisyen ka p soufri lan misè, pou ki sa pou fè yo pase senk an an plis lan soufrans afin ke ou respekte yon konstitisyon ki plen defo ladan l, si ou kapab ede yo kounye a?

[quote]Tounen, sou kou de kasasyon an menm, nEg yo nan magouy. KOman w ta vle pou neg yo kita sipoze fE respekte konstitisyon an. Neg ki tout job yo se veye e entEprete konstitisyon. Tandiske, neg yo kite on ti novis konkou m ki ka wE ke nan atik 135 sim pa twonpe m, li di,
Pou on eleman Prezidan, fOk li Ayisyen san renonse NASIONALITE l. FOk li viv an Ayiti pandan Senk an. FOK li gen adrEss an Ayiti pou senk an (permanent adress, not PO Box).
Sa aplike pou Prezidan ak Premye Minis. Menm si yo genyen on paket LAJAN
.-
Mwen mansyone lajan an, paske li klE ke si m te aplike pou Prezidan, menm si mwen te meet requirements yo, nEg yo pa tap goumen pou mwen konsa.[/quote]

Si ou gen prèv ke jij yo resevwa yon bagay ki koze yo pran desizyon sa a, mwen toutafè dakò avè ou. Men, si se desizyon yo pran an ou gade epi ou konkli ke fò yo nan magouy, mwen pa dakò avè ou. Mwen panse desizyon jij yo pran an li aplike a kesyon jidisyè sèlman kite devan yo, san li pa aplike a kesyon jeneral sou nasyonalite etranje a. Mwen te fè diskisyon avèk Serge lan telefòn dejà. Se yon bagay ki rive souvan ozetazini kote jij yo pran yon desizyon ki aplike sèlman a pwosè ki devan yo an san yo pa rejete lwa ki lan baz pwosè a. Mwen panse ke desizyon jij yo se te yon desizyon konsa lit e ye, paske avoka KEP yo te fè yon move travay prezante ka a.

Leonel, mwen dakò avèk ou menm, Serge, Guy, e anpil lòt ki panse ke nou dwe koumanse respekte konstitisyon an pou l ka gen respè. Pwoblèm lan sè ke tout Ayisyen ki lan politik
panse se yon lòt moun ki pou kòmanse li, lè enterè politik yo andanje. Si Simeus ap viv ozetazini epi li vle respekte yon lwa ke tout lòt moun pa respekte, yo te'p konsidere misye tankou yon moun ki pa entèlijan. Paseke, ozetazini, abitid avèk pratik se 75% lalwa (m'pa sonje ki moun ki te di sa, men, mwen fè experians lantou). Se konsa li sanble li ye, an otan yo pa anfòse yon lwa. Mewn ta renmen yon moun fè'm sonje ki dènye fwa yo arete yon moun poun “jaywalking” lan vil la p viv lan ozetazini? M ap viv pandan plis ke 20 an lan South Florida, mwen pa ka sonje dènye fwa yo arete yon moun pou li. Poutan li ilegal pou fè “jaywalking” lan South Florida, e tout moun fè l chak jou san lapolis pa arete yo!

[quote] Lè wap pale respè konstitisyon, fòk nou pa bliye se moun ki fè konstitisyon, se moun ki vyole li. Lè konstitisyon an pa fonksyone, se pa nesesèman paske li pa bon, se paske moun, gouvènman, enstitisyon pa respekte li.[/quote]

Mwen dakò avè w y
on ti kras. Men lè moun yo ki ekri konstitisyon an mete atik ladan l ki pou enterè pèsonèl yo sèlman e ki pa lan enterè peyi a, se tankou ou mete yon zoranj pouri lan mitan ou panye bèl zoranj. Avèk letan tout bon zoranj yo ap vinn pouri tou.

Jean-Marie

Leonel JB

Post by Leonel JB » Tue Jan 17, 2006 10:26 pm

JM, fOm diw ke, mwen menm se on nEg ki pa entElijan. Se sak fE se nan Syans ke mwen te lage kOm...
Nan syans ou fE obsEvasyon epi ou met tout data ke w resevwa yo avEk on ti kalkil ou itilize. Apre ou vinn ak fE ki daprE fOmil ou ak ekwasyon li ba W rezilta final la.
Bagay Kou de kasasyon, li klE tankou dlo kokoye. Mesye yo se on bann ti grangou ki viole konstitisyon ke yo te sipoze apiye a.-
FOmil syantifik konstitisyon dil an grand manchEtt, POU ON NEG PREZIDAN, FOR LI PA JANM RENONSE SITWAYENNTE AYISYEN L. E FOK LI GEN ON ADRESS PEMANAN AN AYITI POU SENKAN.PO BOX IS NOT APPLICABLE.
Kidonk Fomil la pa gen manti ladanl. Pou nEg yo ta chanje l pou Simeus. Fok yo ta rele l SIMEUSYON. Se kom si ou vle chanje theorEm de Pythagor. MEn ou vle kenbe menm non an. Lap rele TheorEm de whomever, but not Pythagor (I don't remember the spelling).
Antouka, an nou swiv. Paske, Zenglendo ak kravat an Ayiti ap fEk kare fE kadejak sou peyi a...

L'union fait la Force
leonel

Post Reply